צפו: הילדים עם ה'יארמולקע'ס' הפתיעו את מרן פוסק הדור

נתי קאליש 2 Comment on צפו: הילדים עם ה'יארמולקע'ס' הפתיעו את מרן פוסק הדור

קבוצה נבחרת מילדי החמד של קהילת תולדות אהרן, זכו לשמוע דברי חיזוק ממרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, וריגשו כשפצחו בשירה ייחודית ומרגשת של 'פרקי משניות בעל פה', בהטעמה מיוחדת ומרגשת מבית היוצר של 'תולדות אהרן' | צפו בתיעודים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קבוצה נבחרת מילדי החמד של קהילת 'תולדות אהרן', זכו להיכנס למעונו של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, לרגל תחילת לימוד גמרא בכיתה ד' של התלמוד תורה.

עם כניסת הילדים למעונו, פתח מרן פוסק הדור בדברי חיזוק, והסביר לילדים שכל אחד יכול לצמוח גדול בתורה: "כבר עכשיו עליכם לשאוף להיות גדולים בתורה, שימי הילדות הם 'תחילת הגידול', ומי שמנצל את הזמן לחטוף ידיעות בעוד גמרא, הוא יהיה גדול בתורה.

עוד הוסיף ואמר לילדים: "אמנם לוקח זמן עד שרואים אצל כל אחד את התוצאות של ה'שטייגען' בתורה, אבל האמת היא שכל אחד שלומד הוא באמת צומח וגדל לאט לאט, וצריך להתמיד בלימוד יום אחר יום ובזה צומחים לבסוף גדולי תורה, וה' יעזור שכל אחד יקבל את הרצון החזק והאמיתי להיות גדול בתורה".

מיד לאחר מכן, מאות ילדי תשב"ר העטורים בכיפות הלבנות – 'יארמולקעס' כמיטב הלבוש המסורתי עם החן הירושלמי, הפתיעו ופצחו בשירה מרגשת של פרקי משניות בעל פה בניגונים מיוחדים בהטעמה מיוחדת מבית היוצר של 'תולדות אהרן', כאשר כל משנה מקבלת 'ניגון' אחר בפני עצמה, המשמשת כסיוע לזיכרון.

העסקן הירושלמי הנודע רבי שמעון שישא יו"ר מרכז עזרה וייעוץ, הכריז כי ניתן לבחון את הילדים על משניות מסכת סוכה. מרן פוסק הדור ביקש מהילדים להרצות את פרק א' ממסכת סוכה בעל פה, ומיד פתחו הילדים בשינון כל הפרק בעל פה, מילה אחרי מילה, כאשר כל משנה מקבלת מנגינה מיוחדת בפני עצמה.

פוסק הדור הביע את שביעות רצונו מקהל צאן קדשים שהולכים וגדלים בדרך ישראל סבא ובירך את הילדים שיזכו להיות גדולי תורה.

צפו במעמד המרגש:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מרגש מאוד מאוד לראות ילדים צעירים וטהורים עם כזו בקיאות ובהירות וכן מתיקות שאנחנו הציבור החרדי אין לנו במה להתבייש
    הלוואי והציבור הכללי היו בקיאים בלימודים שלהם
    חזקו ואמצו על עבודתכם הנפלאה